Man kan inte alltid få som man vill

Jag känner att det kommer bli tufft att jobba heltid nu dessa tre veckor. Efter bara en dag med massa ljud och konflikter är man rätt slut faktiskt. Det är mer krävande än många tror. Men detta är såklart något jag är väldigt glad över också för när jag är på jobbet så trivs jag ju jättebra men det är ju mycket annat man ska ta hand om som jag känner att jag räcker inte till. När jag är på jobbet är jag ju på jobbet och kan inte göra så mycket mer. Otillräckligheten är det som är jobbigt i nuläget. 
 
De senaste veckorna har också varit väldigt intensiva med mycket jobb(143 timmar i jan) och så läggs dessa tre veckor på. Men jag kommer klara mig igenom det och när dessa tre veckor är klara kan jag själv styra igen hur mycket jag vill jobba. Jag kanske tar en vecka ledigt och tar ikapp allt jag känner att jag missat. 
 
Det gäller att hitta sina fina stunder i vardagen. Ett telefonsamtal med jocke istället för att ses, en kopp te i lugn och ro på kvällen, ett hårt träningspass efter jobbet eller en härlig konversation på facebook med någon vän.
 
Dessa tre veckor ska bli jävligt bra ändå! 
 
Typ såhär känns det 

Kommentarer
Louise säger:

Tuta och kör vännen! Du klarar detta :) <3

2013-02-06 | 06:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback