Nytt år snart

Jag vet, det är fånigt egentligen men jag har börjat fundera på det nya året. Funderar på saker jag vill göra och på saker jag vill förändra. När tankarna väl har börjat snurra så är det stora drömmar kring resemål och småting i vardagen. T.ex vill jag göra en längre resa i början på sommaren och så vill jag börja känna glädjen i att träna på gym igen så i början av året ska jag köpa nytt gymkort. 
 
Jag skulle vilja dra nu nu nu på en gång, någonstans i världen, få se något annat än alingsås just för tillfället, för någon/några veckor bara. Alingsås är hemma och jag trivs så bra men nu så rycker det i mig och jag vill uppleva något vackert, något annat. 
 
Nästa år ska bli ett resår vill jag. Jag ska ta varje arbetspass jag kan för att kunna få det lite lyxigare på semestern när man ändå väl drar ut på äventyr så ska det vara fint. Något som jag är väldigt sugen på är att åka skidor i alperna, ska se vad mamma och pappa hittar på så kanske jag hakar på dem. Och väldigt sugen på solsemester men det är jag ju alltid. Jag ser verkligen redan fram emot nästa gång jag åker till solen och värmen. 
 
Något som också ska bli min grej i år är träningen. Jag har under hela hösten inte haft något sug till att "ta ut mig" och svettas riktigt rejält. Promenader har blivit min grej men nästa år ska det införas spinning och styrketräning i träningen igen. Det ser jag fram emot också! 
 
Och någon gång nästa höst kanske det blir läge att flytta ifrån barndomshemmet. Om man hittar något prisvänligt och bra geografiskt. Men än så länge trivs jag ju bra hemma med familjen. Det är ju nästan alltid någon hemma så jag känner mig aldrig ensam! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback