Ett djupt andetag

Första gången sen i lördags jag vilar lite i sängen. Helt underbart att va tillbaka efter tre dagar med full fart. I söndags var vi inte hemma förrän vid halv nio så då var det bara att käka och lägga sig. Den stora gårdagen blev väldigt lång. Fyfan, tågresan hem var inte rolig. Men i Stockholm var de ändå glada miner. Var framme i storstan kl. 9 (åkte halv sex), gick på rekryteringen för Ving med 20 talet andra tjejer. Konkurrensen var verkligen hård och jag var yngst på plats. Jag kände att jag saknade erfarenhet jämfört med de andra tjejerna och saknade även  engagemanget de hade. Så kort och gott, det kanske inte riktigt var min grej ändå. Så jag gick inte vidare, var nästan lättad när jag fick det beskedet. 
 
Jag och far min promenerade längs mälaren i -12 grader istället, käkade AS god thaimat, gick i stan och drack kaffe på Espresso House. Så själva dagen var verkligen bra. Det hela som knäckte mig var tågresan hem. Trött, huvudvärk och alla spänningar inför denna dagen hade släppt så var helt slut på tåget. Och det jävliga var att vi var tvungna att stanna i herrljunga i en timme för att invänta tåget hem till alingsås. Men kom hem tillslut och gick och la mig direkt efter en dusch. 
 
Och idag har jag jobbat från åtta till fyra. Och nu som sagt, vilar jag i sängen! Ska strax fara och träffa Jocke. Vi ska bara slappa och det ska bli så skönt att bara koppla av och va med den bästa. 
 
Ha det bra till nästa gång vi hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback