I think "what the hell"

Jag kände mig bedragen, bedragen av väderguden när jag kom ut från hälsostudion. Varför öser han ner regn på oss? Vad har vi stackars människor gjort? Men då tänkte jag om. Varför fokusera på det när allt har lyfts från mina axlar idag. Så jag drog av mig luvan och mötte regndropparna med mitt ansikte och visst sved det till ibland och så körde jag i varenda vattenpöl jag såg. Vi ska inte tala om hur blöt jag var när jag kom hem. Tacka vet jag torkskåp och så var det inget mer med det.

Nu sitter jag framför skärmen igen och skriver några rader. Jag blickar ut genom fönstret och ser knappt ut. Rutan är full av vattendroppar så det blir helt suddigt. Skönt att man inte behöver gå ut mer idag i alla fall. Funderar lite på vad jag ska hitta på denna eftermiddag för ikväll får jag förhoppnigns efterlängtat besök av fina Moa och Amanda. Man får ju passa på när hela huset är tomt på andra familjemedlemmar.


Sverige totalt grundlurade. Alla trodde våren var på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback