Mina framtidsdrömmar

Jag har länge gått och tänkt på vad jag vill göra när jag har tagit studenten. Ska man läsa vidare direkt, ta ett sabbatsår, resa, jobba eller bara ta det som det kommer. Själv vill jag ha en plan att följa och jag tror jag har bestämt mig. Något av det bästa jag vet är att åka skidor tillsammans med kompisar så min dröm är att jobba på en skidort under vinterperioden. Man kan börja med att jobba i Sverige och sedan våga ta sig ner till Alperna. Det är verkligen en dröm som jag drömmer om.

Under vinterhalvåret är det ju rätt trist att bara sitta inne så istället tar man vara på dagen och gör något man tycker om. Skidlärare, liftvakt, skoterförare, jobba på någon resturang. Det spelar ingen större roll bara jag får några lediga dagar att åka skidor. Man lär känna massa nya människor och skaffar sig vänner för livet. Samtidigt tjänar man in lite pengar så man kan dra på en grym resa under sommaren för jag har hört att sommaren i Sverige är lite ostabil.

Varför kan inte jag få ta studenten i år? Tanken på att det är 1,5-2 år kvar tills jag kanske får jobba som skidlärare gör mig lite galen. Vill vara klar med skolan nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback